Ruilen en retourneren

Bij Stoeldopshop.nl is retourneren makkelijk en snel, je hebt maar liefst 30 dagen recht op retour! Hieronder staat stap voor stap uitgelegd hoe jij jouw bestelling makkelijk kunt retourneren.

Artikelen retourneren

1. Meld je retour aan via onderstaande button

Het retourneren of terugsturen van onbeschadigde artikelen is zeer eenvoudig. Zorg dat je jouw ordernummer en e-mailadres bij de hand hebt. Het ordernummer staat in de orderbevestiging die je per e-mail ontvangen hebt en op de achterkant van de verpakking.

Vul de gevraagde gegevens in op de retourpagina, selecteer de producten die je terug wilt sturen en kies een verzendmethode.

De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Stuur je alles terug en heb je verzendkosten betaald, dan ontvang je de verzendkosten van de oorspronkelijke levering ook retour.

2. Maak het pakket gereed

Zorg ervoor wanneer dat mogelijk is dat de glijnagels, stoeldoppen of een van de andere artikelen uit onze webshop geretourneerd worden in de originele verpakking. Vervolgens kun je het pakketje gereed maken voor verzending.

Je hoeft niet te haasten want je hebt tot 30 dagen retourrecht!

3. Retour zenden van het pakket

Breng je pakketje naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Zorg ervoor dat je retourzending voorzien is van een Track & Trace code en het juiste aantal postzegels of een juiste frankering.

De verzender is altijd verantwoordelijk voor de retourzending dus zorg ervoor dat je je Track & Trace code en verzendbewijs goed bewaart. Zo heb je, mocht de retourzending kwijt raken, altijd bewijs dat je het verzonden hebt!

4. Terugstorten aankoop bedrag

Wanneer wij de retourzending in goede orde ontvangen hebben zullen wij het aankoopbedrag altijd binnen 14 dagen terugstorten!

5. Artikelen ruilen

Helaas is het ruilen van een artikel via een retourzending niet mogelijk. In dit geval raden wij aan om de bestelling te retourneren en een nieuwe bestelling via de website te plaatsen. Na ontvangst van de retour, zullen wij het aankoopbedrag terugstorten. Ben je niet zeker over de maatvoering, neem dan contact op met onze klantenservice

6. Verkeerd artikel ontvangen

In een uitzonderlijk geval kan het gebeuren dat je een verkeerd artikel ontvangt. Wij verzoeken je om dan direct contact op te nemen met onze klantenservice, dit kan via het contactformulier of door een e-mail te sturen naar info@stoeldopshop.nl

Graag ook een foto bijvoegen van het verkeerd geleverde artikel.
Wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met je op.

7. Beschadigd artikel ontvangen

In een uitzonderlijk geval kan het gebeuren dat je bij ontvangst van je bestelling een artikel met gebreken ontvangt. We zullen deze vervelende situatie snel en netjes oplossen. Zorg dat je jouw ordernummer en e-mailadres bij de hand hebt. Het ordernummer staat in de orderbevestiging die je per e-mail ontvangen hebt en op de achterkant van de verpakking.

Voor het aanmelden van een beschadigd product hebben wij een speciale pagina gemaakt. Wij ontvangen in dit geval ook graag een foto als bewijs, deze kun je gemakkelijk uploaden op diezelfde pagina. In het geval van beschadiging, selecteer dan de reden “product is beschadigd”. Nadat wij je aanvraag hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen en zo snel mogelijk contact met je opnemen. Beschadigingen aan producten dienen altijd op deze manier aangemeld te worden.